dinsdag 14 december 2021

kerstkaart met Theelichtjes


Hallo allemaal, deze keer heb ik een Kerstkaartje gemaakt waar je Theelichtjes tussen kunt zetten. Hoe leuk is dat. 

Ik ben begonnen met de basiskaart. Deze is
16,5 cm B en 17,5 cm H

Dan begin je met de voorkant. Dit zijn 2 stroken cardstock. Ik heb hiervoor wit gebruikt. De maat van de strook waar het raam komt is 25cm H en 12,5cm B  deze strook ril je op 1cm - 6cm - 19cm - 24cm 

Dan ga je verder met de achterkant. Deze strook is 23cm H en 12,5cm B Die strook ril je op 5cm - 18cm.

 

Deze 2 stroken schuif je nu in elkaar en plakt ze aan elkaar. Voor dat je dit doet kun je de voor en binnenkant beter eerst versieren, anders word het lastig werken. En je plaatst natuurlijk eerst het raam erin. 


Als je alles versierd hebt dan plak je de voorkant op de basiskaart. 



Ik heb achter de kaart wel een standaard gemaakt, anders is de kans groot dat hij omvalt. 





Verder heb ik het Build up Rendier van Dutch doobadoo gebruikt (470.713. 796) 


Deze heb wel aan de buitenkant geplaatst, anders lukt het niet met de neus. Dan kan hij er niet overheen hangen. Of je moet er geen mika tussen plaatsen, dan zou het wel kunnen. Maar ik vond het mooier dat hij aan de voorkant gluurde. Je legt eerst het koppie op de hoek. Dan teken je het af waar hij precies moet komen en knip je hem op het goede formaat. 


De kerstboom naast het Rendier is ook een Dutch doobadoo mal. De auto en kerstboom 
(470.713.827)

 De Poinsettia links boven in de hoek is een snijmal van Craft emotions (115633/0432)
De kleinere Poinsettia is van Joy (6002/1493)
Op de kleine takjes heb ik nog mooie rode drops aangebracht. Deze heb ik gemaakt met de Nuvo drops autumn red 

De tekst prettige feestdagen is een snijmal van Crealies CLTS 102 

Het Design papier is van Marianne design Wood & Stone 

Het Rendier gluurt door het raam van marianne design Snowy window LR0737 

Het Openhaardje wat ik binnenin de kaart heb geplaatst is van Yvonne creations Family Christmas fireplace YCD 10184 

Boven op het "dak" en op de ijspegels heb ik eiskrisstal van Viva aangebracht. 


De ijspegel is een snijmal van Joy (6002/2036) verder heb ik hier en daar nog effect sneeuw van Studio Light aangebracht. 
En als laatste heb ik nog gespettert met een witte Molotow marker voor nog meer sneeuw effect. 
 En je kunt de Kaart ook gewoon dubbel vouwen 

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd. Mischien zie ik nog kaartjes als deze voorbijkomen. Leuk dat jullie langs kwamen op mijn blog. Ik wens jullie nog een hele fijne dag en tot de volgende keer. Groetjes Ria

6 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige kaart en wat heb je een prachtig, mooie en duidelijke uitleg hier neergezet. Ik vind de kaart echt superleuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Crealian dank je wel. Super fijn dat de uitleg duidelijk is 😊

      Verwijderen
  2. Wat een prachtige kaart. En wat heb je een mooie uitgebreide en superduidelijk blog ervan gemaakt. Echt helemaal top!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is deze creatie ontzettend gaaf !!
    Dank je wel voor het delen van het patroon.
    Fijne dag,
    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen

Take me to the Ocean!

Hallo allemaal, dit kaartje heb ik gemaakt met 2 Mallen uit uit de nieuwe Dutch doobadoo collectie! De Build up baby haai en de ...