zondag 10 januari 2021

wintergroetjes


 

Hallo allemaal, ik heb na de kerstkaarten maar weer eens een kaartje gemaakt met de super schattige Build up Pinguin van Dutch doobadoo. 

                               470.713.842

Ik heb er deze keer een doorkijk kaartje van gemaakt. Maar wel op een andere manier. De basis die ik gebruikt heb is wit cardstock van 25 cm hoog en 20 cm breed. De hoogte ril je op 21 cm dan krijg je het flapje aan de voorkant.

Achter het flapje heb ik mica geplakt. Deze is 20 cm hoog en 20 cm breed. Tussen de achterkant van de kaart en het mica heb ik een soort bodem gemaakt. De lengte daarvan is 20 cm en de breedte 12 cm. Je rilt het in de lengte op 1 cm - 2,5 cm - 5cm - 7,5 cm -10cm. Nu lijkt het een soort harmonica. 

Verder heb ik nog sneeuwranden getekend. Die heb ik aan de voorkant geplakt tegen het mica aan. De achterste rand is 4 cm hoog en de voorste 3 cm. In het midden van de bodem heb ik ook nog een sneeuw rand geplaatst. Daar heb ik de sneeuwpop tegenaan geplakt voor de stevigheid. Tegen de achterkant van de kaart heb ik nog een rand geplakt. Deze rand is 2 cm. De randen heb ik allemaal bewerkt met eis kristall van Viva. 



Verder heb ik nog de sneeuwpop van Dutch doobadoo gebruikt. Het is eigenlijk een doosje maar je kunt hem natuurlijk ook op deze manier gebruiken. Super leuk toch? 

                            470.713.840

Ook heb ik de ijspegels van joy gebruikt (6002 /20361)
De slee is van joy crafts (6002/2035) en het vogelhuisje van yvonne creations YCD10190
Het Designpapier dat ik gebruikt heb is winter Landscape van joy. 

                          60011/0640

De wolken bovenaan de kaart zijn van joy/noor. De stempel in het wolkje komt van 
Marianne design Hallo Winter. 

                              600/0199           

.                               CS1036 

De sjaal en muts van de pinguin heb ik zelf getekend. Als afwerking heb ik nog sneeuw gebruikt van cadence. 

Als laatste heb ik weer accentlijntjes getekend met een zwarte fineliner en een witte gelpen. En nog even met een molotow marker gespetterd over de kaart. Dat geeft echt een super leuk effect. 
Hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is en dat ik jullie weer heb kunnen inspireren met deze kaart. Groetjes Ria 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Haai five!

Hallo allemaal, volgende week komt er weer een super gave serie uit van Dutch doobadoo  Ik ben er al mee aan de slag gegaan, en ...