dinsdag 2 februari 2021

Hokus Pokus

Hallo allemaal, we hebben weer een nieuwe maand, dus ook een nieuwe Build up inspiratie challenge. Deze keer is het een konijn uit de hoge hoed (470.713.811) Ik zie jullie denken die komt mij bekend voor? Dat klopt, ik heb deze al eerder gemaakt. Ik dacht zet hem er toch op nu ik een blog heb. Dus nu kan ik jullie laten zien hoe ik de hoed gemaakt heb. 

  
De basis kaart is 15,5 cm X 25 cm. Ik ben eerst begonnen met de hoed en het konijn dan weet je hoe groot de basis kaart moet zijn. 

Als eerste begin je met de rand van de hoed. Je legt het lijfje van het konijn op zwart cardstock. Dan teken je eigenlijk om het lijfje heen zoals op foto 1

Dan teken je nog een lijntje aan de achterkant foto 2 

Dan zie je een stippellijn daar snij je met een mesje langs. Niet te ver precies tot waar het lijfje ophoud dus waar de pijltjes op foto 3 naartoe wijzen. 
Dan heb je nu een opening waar je het lijfje doorheen kunt schuiven. Je kunt het onderste stukje van het lijfje er ook afknippen, maar dat hoeft niet want je schuift het onderste gedeelte van de hoed er toch overheen. 


De maten van het onderste gedeeltelijk van de hoed zijn 10 cm hoog X 8 cm breed. Ik heb de hoed aan de onderkant iets uit laten lopen. Dat hoeft natuurlijk niet als je het recht mooier vind kan dat ook. 

De pootjes over de rand heb ik ook getekend. Deze zijn  2,5 cm breed. Ik heb ze op de hoed gelegd dan kun je zelf zien hoe lang je ze wilt hebben. Dan teken je ze af langs de rand van de hoed. Daarna plak je ze tegen de rand aan en lijkt het net of ze er overheen hangen. 

De wortels die erbij liggen heb ik ook zelf getekend. Het loof wat eraan zit is een mal van Joy Crafts (600/1279)

De gordijnen heb ik ook zelf getekend. Dit is niet zo moeilijk om na te tekenen denk ik. De tekst die ik gebruikt heb komt van Dutch doobadoo Sticker Art( 491200002)

Ik hoop dat de uitleg duidelijk is voor jullie. Ik zou zeggen doe gezellig mee met de challenge, dan ga ik zeker nog enkele hoedjes tegenkomen. Heel veel plezier ermee. Groetjes Ria


2 opmerkingen:

  1. Super leuk en wat goed uitgelegd. Ga er zeker gebruik van maken, dank je wel! Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Betha. Fijn dat het duidelijk is. Heel veel succes ermee.
      Groetjes!!

      Verwijderen

Haai five!

Hallo allemaal, volgende week komt er weer een super gave serie uit van Dutch doobadoo  Ik ben er al mee aan de slag gegaan, en ...