maandag 29 maart 2021

kinderkaartje/cadeautje


Hallo allemaal, dit paardje is weer een nieuwe Build up mal van Dutch doobadoo die eind deze maand uitkomt ( 470.713.865)
Ik heb er een soort kinderkaartje/cadeautje van gemaakt. Maar je kunt hem natuurlijk ook voor andere doeleinden gebruiken. Het leek mij wel leuk om het paardje te combineren met de koets   (470.713.037 ) dit is ook een mal van Dutch doobadoo. En in een koets mag natuurlijk een prinses niet ontbreken. 


Normaal gesproken is de koets van boven open maar ik vond het toch leuker om het dicht te maken. Maar dit hoeft natuurlijk niet. 

Dit heb ik gedaan met de onderkant (de bodem) van de koets. Je trekt alleen de bodem van de koets over op cardstock. 

Waar ik op de foto de rilpen hou trek je een rillijn. Vanaf die rillijn verleng je het met 1 cm. 


Dan knip je aan beide lange kanten er ongeveer 0,5 cm vanaf zodat hij iets over de bodem valt. 

Om het paardje ervoor te laten staan heb ik 2 dunne strookjes getekend en uitgeknipt van ongeveer 12 cm lang 

Deze strookjes heb ik op een klein strookje geplakt van 4 cm. Als je de lange strookjes op het strookje van 4 cm hebt geplakt dan draai je de lange strookjes een beetje zodat ze rechtop komen te staan.

 

Het strookje heb ik aan de onderkant van de koets geplakt. Dan plak je de andere kant van de beide strookjes aan het paard. Je zet het paard ervoor en kijkt even hoe de lijn moet zitten. Het paard moet natuurlijk wel de grond raken. Ik plak het eerst even voorzichtig vast met de Ez- Runner crand tape. Als je deze voorzichtig erop plakt kun je het zo weer verwijderen van de kaart en opnieuw proberen. Super handig. 


Het kroontje en de gordijntjes heb ik zelf getekend. Verder kun je het versieren zoals jij het zelf leuk vind natuurlijk. Hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren met dit kaartje/Cadeautje. Bedank voor jullie bezoekje aan mijn blog. Tot snel. Groetjes Ria 

7 opmerkingen:

  1. Hallo Ria, via facebook kwam ik op je site terecht.
    Leuke kaarten maak je.
    Ik ben je gaan volgen. Misschien wil je ook eens een kijkje op mijn blog nemen. Dat zou ik heel leuk vinden.

    groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Hetty, dank je wel. Wat leuk zeg. Natuurlijk wil ik op je blog kijken 👍👍

      Groetjes Ria

      Verwijderen
  2. Hoi Ria
    Wat een prachtig kinderkaartje heb je gemaakt.
    Groetjes Jackelien

    BeantwoordenVerwijderen

Haai five!

Hallo allemaal, volgende week komt er weer een super gave serie uit van Dutch doobadoo  Ik ben er al mee aan de slag gegaan, en ...