donderdag 10 maart 2022

Slider kaartje


Hallo allemaal, wat is hij weer tof de nieuwe Dutch doobadoo collectie. Ik ben deze keer aan de slag gegaan met de Card Art mal Ornaments, en heb er een Slider kaart van gemaakt. 
                            470.784.082

Ik zal door middel van foto's laten zien hoe je een Slider maakt. Je tekend de 2 middelste delen van de mal over. 

Bij de 2de foto zie je dat je het kleine gedeelte moet overteken. 

Nu knip of snij je bijde mallen uit. Dan teken je opnieuw het middelste gedeelte weer over maar nu de buitenste rand. (foto onder) 

Nu knip je deze smalle rand op 12 cm 

Om het uitgeknipte gedeelte plak je nu faomtabe zie (foto) voor je deze plakt leg je even de strook van 12 cm in het midden dan plak je de tape langs de zijkant van de strook en probeert even of hij er goed tussen kan schuiven. 

Nu draai je alles om en plak je het plaatje of wat je gebruikt voor de kaart met een stukje foamtape. Dan plak je het plaatje op de punt van de strook. (zie foto boven) 
Dan plak je op de onderkant de grotere strook die je heb uitgeknipt. (zie foto boven) 

Nu plak je het slider gedeelte daar weer bovenop. Dan plak je op de zijkant het andere plaatje. Dit doe je ook met foamtape. 

Aan de voorkant van het plaatje plak je ook een stukje tape. Daardoor stopt het andere plaatje als je er mee gaat schuiven. Doe je dit niet dan schiet het plaatje eronder door. 
Nu is je slider klaar en kun je hem heen en weer schuiven. 


Het Design papier is van Dutch doobadoo de Crafty kit Elephand. 


                           473.005.024


De strookjes heb ik bewerkt met het mask Art Grass van Dutch doobadoo 

                              470.784.074

De Stempels die ik gebruikt heb zijn van Craft emotions tekst Gefeliciteerd. 
                           130501/1150

En de stempels van Studio Light Filled with love. 
                         Stamp PFWL 509

De kleine lipjes heb ik uit het Designpapier geknipt en met Foamtape op de kaart geplakt. 

Wie weet heb ik jullie kunnen inspireren met dit leuke Slider Kaartje. Nog een hele fijne dag en tot snel. Groetjes Ria 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Veel liefs en een dikke kus!

Hallo allemaal, deze keer heb ik de ATC coins van Dutch doobadoo verwerkt op een kaart. Hoe leuk is dat. De maten van de kaart z...