dinsdag 26 januari 2021

Calimero


Hallo allemaal, hoe grappig kan het onstaan van een kaart zijn. Ik was met de mal van de Build up Pinguin bezig toen er een wit stukje cardstock over het zwarte lijfje van de pinguin schoof. Ik dacht gelijk dit lijkt wel een beetje op Calimero? Met dit idee heb ik het super leuke calimero kaartje gemaakt. Voor dit kaartje heb ik 2 Build up stencils gebruikt, de Pinguin (470.713.842) en de Aap (470.713.808)


De basiskaart is 22cm H en 16 cm B
Ik ben begonnen met het lijfje van de pinguin over te trekken op zwart cardstock. Het binnenste deel van het lijfje trek je ook over op zwart cardstock. Daarna knip je dit in een soort ei vorm. 

Dan zijn de kop en het lijfje klaar. De eierschaal op zijn koppie heb ik gemaakt met de kleinste ballon van de Dutch doobadoo mal (470.713.631) na het overtrekken van de ballon teken je iets lager dan het midden een gebarsten rand. Aan de zijkanten heb ik het zo gemaakt dat  de eierschaal over het koppie valt Dan lijkt het net alsof er diepte in zit. 


De armpjes komen van de Build up aap. Bij het uitstekende armpje heb ik het bovenste gedeelte afgeknipt en rond gemaakt. Ik heb deze omgedraaid dan krijg je de bolling aan de onderkant en lijkt het net een elleboog. Aan de voorkant heb ik een handje gemaakt. Het andere armpje is gewoon in de originele staat gebleven. Daar heb ik geen handje aangetekend want die valt toch achter het stokje. 



De ogen komen ook van de Aap. Daarvan heb ik de kleine delen van de oren gebruikt. 
Die heb ik overgetrokken en het bovenste gedeelte eraf geknipt. Het staartje is ook van de pinguin. 
                                                                              
Het traantje, de pootjes, stok, knapzak en snavel heb ik zelf getekend. 
 

 
Verder heb ik het hekje gebruikt van Joy Crafts (6002/1553)

Het gras van Craftemotions (115633/0257)

De wolken zijn van Joy (6002/0199) het design papier is van marianne design Sint & Piet (PK 9173) 

De tekst heb ik van internet gehaald en uitgeprint. Verder heb ik zoals altijd accent lijntjes getekend. Ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen zoals ik het heb uitgelegd. Hoe super zou het zijn om Calimero kaartjes voorbij te zien komen. Leuk dat jullie weer even gekeken hebben op mijn blog en wie weet tot snel! 

6 opmerkingen:

  1. Wat super leuk gedaan Ria. Dank voor de duidelijke uitleg, ga het ook proberen. Heb vroeger toen ik 2 maanden in het ziekenhuis heb gelegen voor een rugoperatie heel veel vilten Calimero's gemaakt en deze opgevuld zodat het een knuffel werd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Betha. Ik ben blij dat de uitleg duidelijk is. Wat leuk dat je het gaat proberen. Ja ik zag de foto van de vilten Calimero langs komen op FB. Super leuk gedaan.

      Verwijderen
  2. Hallo Ria, ik verbaas mij elke keer weer wat je nu weer weet te maken van de mallen. Erg goed gedaan deze Calimero. Mijn complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Linda, wat lief! 🥰 Soms ontstaan ideeën spontaan zoals je kon lezen op mijn blog. Dank je wel voor het compliment.

      Verwijderen
  3. wat een prachtige en vrolijke kaarten maak je Ria, ben meteen volger geworden.
    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel Karin. Wat super leuk om te horen dat je volger bent geworden. Daar ben ik natuurlijk heel blij mee 😊 Gr Ria

    BeantwoordenVerwijderen

Have fun you party animal!

Hallo allemaal, we blijven nog even in het  jungle thema. De afmetingen van de basiskaart zijn 23,5 x 20,5 deze heb ik gesneden ...