vrijdag 26 februari 2021

De Paashaas


Hallo allemaal, deze keer heb ik een paasmandje gemaakt. Het is natuurlijk nog wel een beetje vroeg maar ik zag de mal van het mandje toevallig voorbij komen in een paar groepen en dan krijg ik weer allerlei ideeën die ik dan gelijk wil uitvoeren. Het Build up konijn past hier natuurlijk perfect bij (470.713.811) ik heb het konijn wel iets vergroot. Dat hoeft natuurlijk niet maar vond dit zelf mooier. Heb het niet echt uitgemeten. Heb eerst de originele mal overgetekend en daarna er een groter randje langs getekend. 

De basis mal die ik gebruikt heb is het paasei van Dutch doobadoo. Origineel is het een soort doosje waar je eitjes of iets anders in kunt doen. Dat heb ik in dit geval niet gebruikt omdat er een mandje op komt te staan. De zijkanten heb ik dus niet mee getekend (zie foto) 

Normaal ril je deze vouwlijn (zie foto 2) maar nu hoeft dat niet want, daar wordt het mandje tegenaan geplakt. Dan teken je het ei zelf nog een keer over en die komt dan achter de gebarsten dop te staan. Dan is de basis klaar.


Het mandje is een mal van Dutch doobadoo (470.713.580)
Het hengsel heb ik geknipt uit een wit stukje cardstock van 3cm. Daarna heb ik het strookje bewerkt met een randpons. Voor het mandje heb ik een hekje gemaakt. Deze is van Marianne design (Col 1423) binnenin het hekje heb ik 2 strookjes gras geplakt. Deze is van Marianne design (CR1355) Om deze rechtop te laten staan, maak je er een randje aan van 0,5 cm, die ril je en vouw je dan dubbel. 

Tegen de gras randjes kun je nu dingetjes plakken. Ik heb er een kuikentje van Bella Lulu tegenaan geplakt. En natuurlijk een paar eitjes van Marianne design (LR 0643) en Konijn van Marianne design (CR 1498) De kuikentjes die ik gebruikt heb zijn van Joy (6002 /1485) Tegen het mandje heb ik het leuke Lelietje van dalen van Joy geplakt (6002/1563)


Het Design papier is van Joy/Noor Easter (6011/0613) 
De vlinders en de tekst "Vrolijk Pasen" komen ook van een knipvel van Bella Lulu. Het mandje heb ik gevuld met sier eitjes maar dat kan natuurlijk ook met chocolade eitjes of andere lekkere dingetjes. Hopelijk is het een beetje duidelijk hoe ik dit paas tafereeltje gemaakt heb. Bedankt voor je bezoekje aan mijn blog. Nog een hele fijne dag gewenst en wie weet tot snel. Groetjes Ria 

2 opmerkingen:

Have fun you party animal!

Hallo allemaal, we blijven nog even in het  jungle thema. De afmetingen van de basiskaart zijn 23,5 x 20,5 deze heb ik gesneden ...