vrijdag 23 juli 2021

Hello Summer


Hallo allemaal, ik heb deze keer weer een heerlijk zomers kaartje gemaakt. Daar is de Build up Flamingo natuurlijk uiterst geschikt voor (470.713.880) 

Het leek mij wel leuk om er een easelkaart van te maken. Hiervoor heb ik als basis het puzzel hart gebruikt van Dutch doobadoo (470.713.847) 

Ik heb van deze mal zelf een easelkaart gemaakt. Dit gaat vrij eenvoudig. 

Je trekt het hart gewoon op de normale manier over. Dan leg je het hart met de rondingen op elkaar (zie foto boven) dan teken je het 2e hart over. 

Dan gum je het overgebleven lijntje uit. Dat word straks een rechte rillijn (zie foto onder) 


Dan moet er nog een rillijn komen. Deze meet je vanaf de punt naar 7 cm daar trek je een rillijn en vouwt hem daarna dubbel. Tegen de punt van 7 cm word het losse hart geplakt. De bovenste kleine rillijnen vouw je ook dubbel. 


Dan teken je nog 1 keer het hart over op de normale manier. Dit hart komt dan tegen het onderste stukje van 7 cm (zie foto boven) 
Dan is de easelkaart klaar. Verder heb ik ook nog de Paraplu van Dutch doobadoo gebruikt (470.713.742) 

Ik heb 2 soorten Designpapier gebruikt. Dit zijn Ocean Avenue van Joy (6011/0663) 
En Summer vibes ook van Joy (6011/0612)


In de papierlijn van Summer vibes zitten ook hele leuke plaatjes die je uit kunt knippen om ze daarna te verwerken op je kaart/Album. 
Ik heb het plaatje met de Anannas niet in zijn geheel gebruikt maar alleen de Anannas. Die heb ik uitgeknipt en toen gemat op zwart cardstock. Dan krijg je er een mooi randje langs en komt het mooier uit. 

De bloemenrand waar de kaart tegenaan steund heb ik uit het design papier van Ocean Avenue geknipt. Daarna heb ik deze ook gemat met zwart cardstock. 


Daarna heb ik het met foamtape opgeplakt zodat hij iets verhoogd is en de punt van het hart ertegen aan kan steunen. Verder heb ik weer accentlijntjes aangebracht. Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren met dit kaartje. 
Bedankt voor je bezoekje aan mijn blog. Nog een fijne dag en tot de volgende keer. Groetjes Ria 

2 opmerkingen:

Coins.. Thema zee en strand!

Hallo allemaal, deze keer zijn er bij Dutch doobadoo super leuke ATC coins in de collectie gekomen. Hoe tof is dat!! Ik ben er m...