zondag 17 oktober 2021

welkom puppy


Hallo allemaal, deze keer heb ik van de Dutch doobadoo Build up hond ( 470.713.853) een schattig puppy gemaakt. De Groote van de basiskaart is 22,8 cm breed en 17cm hoog. Ik heb de oortjes van de hond iets veranderd. 

Als eerste teken je de oren gewoon over van het stencil. Dan knip je het doormidden. 

Dat doe je nog een keer maar dan met een andere kleur. Ik heb rose gebruikt. Die knip je alleen iets kleiner. 

Hier gebruik je alleen de onderkant van. 
Je plakt eerst de onderkant van het oor achter het koppie. Dan plak je de bovenkant op de achterkant dan valt dit stukje over de voorkant van het koppie. (zie de foto hieronder) 

Dit doe je natuurlijk ook zo met het andere oor. De bek van de hond heb ik ook iets veranderd. Vond het wel grappig om hem een bot in zijn bek te geven. 

Ik heb de bek eerst overgetrokken van het stencil. De neus heb ik ook overgetrokken, geknipt en opgeplakt. Dit is handiger als je de bek gaat tekenen. Heb ook een soort kin getekend. En boven bij de neus 2 lijntjes getekend. 

Daarna knip je een klein stukje langs de lijntjes. Bij de kin en bij de neus. ( zie foto boven)

Dan teken je een bot. Je legt de getekende bek erbij. Dan weet je ongeveer hoe groot het bot moet worden. 

Dan knip je het bot doormidden. 

Je legt De beide uiteinden op de getekende bek. Dan trek je met een wit potlood langs de zwarte lijn (zie foto boven) 

Dan knip je langs de witte lijn het overige stukje eraf. Als het goed is lijkt het nu net alsof hij het bot echt in zijn bek heeft. 
De letters die ik gebruikt heb zijn van Dutch doobadoo Alphabet 5  (470.990.113)

De hondenpootjes op de achtergrond heb ik gestempeld met het Snijstencil+Clearstamps ( 6003/0034) van Joy 

De tekst stempel Taartjes en Kwispelstaartjes komt van Marianne design Tekstjes EC0 188


Het Bot onderaan de kaart en de Bal heb ik zelf getekend. 
Hopelijk heb ik jullie kunnen inspireren met dit kaartje. Ik wens jullie nog een hele fijne dag toe en tot snel. Groetjes Ria 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Coins.. Thema zee en strand!

Hallo allemaal, deze keer zijn er bij Dutch doobadoo super leuke ATC coins in de collectie gekomen. Hoe tof is dat!! Ik ben er m...