zondag 2 juli 2023

Popcornkraam!!


Hallo allemaal, deze keer heb ik een gezellige popcornkraam gemaakt waar de Build up clown heerlijke popcorn verkoopt! Dat word smikkelen als de voorstelling begint. De popcornkraam heb ik gemaakt van de Dutch doobadoo groentekraam. 
                   Card Art Groentekraam 
                            470.784.195

De kraam verleng je aan de bovenkant. 
Je tekend de mal over tot de wielen (onderkant) en tot de luifel (bovenkant) 
Zie foto! ⬇️ 


Dan trek je de lijnen aan de onderkant door tot waar de wielen oorspronkelijk eindigen. 
Dit doe je ook aan de bovenkant. De hoogte aan de bovenkant word dan 10,5 cm  
Zie foto boven ⬆️

Dan komt het eruit te zien als op de foto boven ⬆️

Dan teken je het binnenste gedeelte van de mal over. Deze verleng je natuurlijk ook net als de basis tot 10,5 cm 
Zie foto boven ⬆️

Dan teken je hetzelfde stukje over, maar dan zonder de bovenkant en verleng je hem aan de onderkant. Ik heb de zijkanten iets schuin getekend. De onderkant is ongeveer 12 cm. Op de foto er vergeten bij te zetten. 
Zie foto's boven ⬆️ 

Dan schuif en plak je het onderste gedeelte met het randje van 1 cm onder het bovenste gedeelte. 
Zie foto boven ⬆️ 

Dan teken je de luifel over en verleng je hem met 1 cm 
Zie foto boven ⬆️

Ik heb aan de zijkanten een klein stukje afgeknipt zodat de luifel gelijk komt met de basismal. De 1 cm rand plak je onder de basismal. 
Zie foto boven ⬆️

.                   Card Art Circustent 
                         470.784.244

Dan teken je de punt van de circustent over aan de buitenkant (zonder vlag) de lijn waar het potlood ligt trek je over(dit word de rillijn) Van daaruit verleng je het met 1cm 
Zie foto boven ⬆️

Dan is dit het eindresultaat. Je plakt de 1cm strook onder de luifel. 
Foto boven ⬆️


De dunne strookjes aan de voorkant die de luifel ondersteunen heb ik als laatste geplaats. De breedte van de strookjes zijn 0.8 cm breed en ongeveer 13 cm hoog met het plakstrookje erbij gerekend. 
In de popcornkraam heb ik de vrolijke Build up clown van Dutch doobadoo geplaatst. 
                       Build up clown
                        470.784.243

De bekers gevuld met popcorn en de popcorn naast de bekers heb ik zelf getekend en gekleurd. Het strookje gras is de snijmal "hoog gras" van marianne design. 

.                      Hoog gras CR1615

Hopelijk is het allemaal een beetje duidelijk! 
Dan wens ik je nog een hele fijne dag vandaag en tot de volgende keer. 
Groetjes Ria 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Have fun you party animal!

Hallo allemaal, we blijven nog even in het  jungle thema. De afmetingen van de basiskaart zijn 23,5 x 20,5 deze heb ik gesneden ...